perjantai 22. helmikuuta 2013

Read All About It

DSC_1101DSC_1114DSC_1121 Kävin hiihtoloman alussa kirjastossa lainaamassa nämä kirjat. Mun suunnitelmana oli lukea nää kaikki tän loman aikana, noh oon nyt lukenu nyt yhden ja loma loppuu parin päivän päästä. En ihan taidapäästä tavoitteeseen. Tässä vähän erilainen postaus kun yleensä mutta teki mieli tehdä tällanen!

Nicholas Sparksin Haikein terveisin kirjan lainasin siksi koska löysin sen romantiikka osastolta! Se on myös mulle ennestään tuttu, elokuvana. Haikein terveisin aka Dear John on yks mun lempi elokuvista, itken joka kerta sitä katsoessa niin paljon. Toivon, että toi kirja on miljoona kertaa parempi kuin elokuva, niinkuin kirjat yleensä on!

Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa oli "herätelainaus" aattelin, että se vois olla hyvä. Kun luin takakannen, aloin vähän epäilemään. Kahdesta Afganistanilaisesta naisesta kertova kirja, ei vois olla hyvä. Mutta nyt oon lukenu ja APUA! Aivan törkeen hyvä kirja, todella ahdistava ja ravisteleva kirja. Kauheeta ajatella, että oikeesti naisten asiat on noin huonosti idässä ja muuallakin! Toi kirja oli oikeasti tarina myös rakkaudesta, ei pelkästään kahdesta naisesta kauheuksien keskellä. Suosittelen kaikille kannattaa kokeilla, mäkin aluksi epäilin mutta lopulta ahmin koko kirjan kahdessa päivässä.

Tolstoin Anna Kareninan lainasin koska siitä kohistaan nyt kaikkialla, elokuvat takia tietenkin. Haluisin nähdä senkin. En oo ihan perillä tosta tarinasta ja oon lukenu vasta pari sivua. Toivottavasti toi ei oo humisevan harjun ja järki ja tunteet -kirjojen tapaan puista luettavaa. Vähän pelottaa, koska klassikko on aina klassikko. Sitä kohtaan on suuret odotukset.

Ootteko lukenu jotain näistä? mitä mieltä ootte?

1 kommentti: